Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

System rozgrywania meczów.

Go down

System rozgrywania meczów. Empty System rozgrywania meczów.

Pisanie by Kise Ryōta Czw Maj 28, 2015 8:43 pm



Jak każdy wie, samowolka w meczach oznaczałaby totalny chaos. Oczywiście każdy chciałby zdobyć jak najwięcej punktów nie zważając na reakcje przeciwników, przez co mogłoby się zrobić dość nieprzyjemnie. Dlatego został opracowany system kostek polegający na wyrzucaniu odpowiedniej liczby oczek, która będzie decydować o przeprowadzonej akcji.
Tu zaznaczam, że wszystko co znajduje się poniżej jest pomysłem Akari, a ja tylko to ulepszyłem. Dlatego też zastrzegamy sobie prawa autorskie, zezwalając na użycie owego systemu tylko na naszym forum.

Potrzebny jest sędzia, który będzie nadzorował całość, a także całkiem dobrze ogarniał system, aby móc się pobawić z kostką i mówić graczom co powinni robić.

Wszystko zaczyna się od wprowadzenia dwóch trzyosobowych drużyn na boisko. Jedna drużyna dostaje zestaw 6-4, a druga 1-3. Każdemu zawodnikowi przyporządkowana jest odpowiednia liczba. Aby to wyjaśnić klarowniej, podam przykład:

Drużyna 1. Zestaw 6-4.
6 - Akashi
5 - Kise
4 - Aomine

Drużyna 2. Zestaw 1-3
3 - Midorima
2 - Murasakibara
1 - Kuroko


Gra zaczyna się w momencie wybicia piłki. Sędzia rzuca po raz pierwszy kostką. Załóżmy, że wypada 6 - wtedy piłkę przejmuje Akashi z drużyny pierwszej. Następnie sędzia wykonuje drugi rzut, aby zdecydować, co się stanie zgodnie ze schematem:

6 - akcja za trzy punkty
5 - akcja za dwa punkty
4 - posiadacz piłki podaje ją do wybranego członka drużyny - wtedy na niego przechodzi kolejny rzut kostką
3 - następuje faul, który oznacza 2 rzuty wolne dla przeciwnika. Osoba faulująca powinna sobie sama wyznaczyć "ofiarę"
2 - przejęcie piłki przez przeciwnika. Można odpisać tutaj cokolwiek z dowolnym przeciwnikiem, byle żeby efektem była utrata piłki
1 - rzut do kosza jest nietrafiony bądź piłka wpada w aut

Po tych akcjach następuje rzut kostką typujący, który zawodnik otrzyma piłkę (nie dotyczy punktu 4, 3 i 2, gdzie gracz sam decyduje na kogo przechodzi następny rzut kostką) 

Czas gry wynosi równo 60 minut, ponieważ doświadczenie pokazało, że czasem niektórzy nie mają czasu - a mecz nie może się ciągnąć w nieskończoność. Za zgodą zawodników jest jednak możliwość przedłużenia go o kolejne minuty.

Mimo pozornego ograniczenia samowolki, każdy ma ogromne pole do popisu - wystarczy ruszyć głową i współpracować z innymi na chatboxie lub pw. Dajmy na to, akcja za trzy punkty nie musi oznaczać, że zrobi to jedna osoba - możecie podawać piłkę do siebie nawet pięć razy i opisywać milion rzeczy, z jednym warunkiem - efekt musi wyjść taki, jak wskazała kostka. Nie bójcie się opisywać takich akcji - to zapewnia zabawę większej liczbie osób.

Czas na trochę dodatków~

Słabe i mocne strony są czymś,  co powinno zostać uwzględnione... ale jednocześnie bardzo komplikuje całą rozgrywkę. Nie wymyśliłem na tą chwilę wszystkiego, ale myślę, że dużą część.

1) Weźmy pod uwagę najpierw sytuację, gdy kostka wyrzuca 3 oczka. Gracz fauluje wówczas przeciwnika, który zyskuje 2 punkty z wolnego. No i wiadomo, że każdy i tak trafi te dwa... A może tak by to zmienić?
Proszę jedynie o niewykorzystywanie tego systemu tak, aby faulować tylko osoby które są słabe w rzutach. Gramy fair!
Pod uwagę weźmie się to, czy rzuty do kosza są mocną czy słabą stroną sfaulowanego. Dzięki temu będzie można wyznaczyć ilość trafień kostką:
a) mocna strona:
6 oczek - 2 rzuty trafione
5 oczek - 2 rzuty trafione
4 oczka - 1 rzut trafiony
3 oczka - 1 rzut trafiony
2 oczka - 1 rzut trafiony
1 oczko - 0 rzutów trafionych


b) słaba strona:
6 oczek - 2 rzuty trafione
5 oczek - 1 rzut trafiony
4 oczka - 1 rzut trafiony
3 oczka - 1 rzut trafiony
2 oczka - 0 rzutów trafionych
1 oczko - 0 rzutów trafionych


2) Teraz chciałbym wziąć pod uwagę podania, czyli sytuację, w której kostka wyrzuca 4 oczka. Pomyślałem, że gdyby wszystko zawsze się udawało, byłoby zbyt nudno. Dlatego myślę, że o powodzeniu akcji też powinna decydować kostka. Wyglądałoby to w ten sposób (niezależnie od tego, czy kogoś specjalnością są podania, czy nie):
6 oczek - Podanie udane
5 oczek - Podanie udane
4 oczka - Podanie udane
3 oczka - Podanie udane
2 oczka - Podanie udane
1 oczko - Podanie nieudane

Tylko jeden przypadek może zadecydować o niepowodzeniu akcji dlatego, że podania nie pełnią jakiejś znaczącej roli.


3) Następne będą bloki i rzuty. Wrzucam to do jednego worka, żeby było łatwiej. Choć tutaj i tak sprawa się dość komplikuje. Wszystko dotyczy sytuacji, w której wypada 6 lub 5 oczek - czyli rzuty do kosza. 
Ogólnie rzecz biorąc, sprawa ma się tak:

a) Rzuty są mocną stroną użytkownika:
6 oczek - rzut trafiony
5 oczek - rzut trafiony
4 oczka - rzut trafiony
3 oczka - rzut trafiony
2 oczka - rzut trafiony
1 oczko - rzut trafiony

W skrócie - nie chcę przesadzać. Rzuty są ważne, dlatego uznałem, że nie warto ich jakoś specjalnie ograniczać.


b) rzuty są słabą stroną użytkownika: 
6 oczek - rzut trafiony
5 oczek - rzut trafiony
4 oczka - rzut trafiony
3 oczka - rzut trafiony
2 oczka - rzut trafiony
1 oczko - rzut nietrafiony


Sprawa komplikuje się, kiedy w przeciwnej drużynie jest ktoś, kogo mocną stroną są bloki.
Wtedy sprawa wygląda następująco: 

a) rzuty są mocną stroną użytkownika:
6 oczek - rzut trafiony
5 oczek - rzut trafiony
4 oczka - rzut trafiony
3 oczka - rzut trafiony
2 oczka - rzut trafiony
1 oczko - rzut nietrafiony


b) rzuty są słabą stroną użytkownika:
6 oczek - rzut trafiony
5 oczek - rzut trafiony
4 oczka - rzut trafiony
3 oczka - rzut trafiony
2 oczka - rzut nietrafiony
1 oczko - rzut nietrafiony


W przypadku rzutu nietrafionego przez fakt, że w przeciwnej drużynie jest ktoś, kto mógł ten rzut zablokować, automatycznie sędzia pisze (patrząc na mocne strony), kto zablokował. Gracze opisują ten moment.

4) Dodatkowo myślałem, nad daniem dla sędzi przywileju, który pozwalałby mu decydować o kontuzjach. Szczególnie tyczy się to osób ze słabą kondycją, lub po prostu niezbyt dobrych na boisku.
To jednak musiałoby się zdarzać raz na dłuższy czas, aby nie nadużywać tej władzy. W innym wypadku sędzia miałby zakaz prowadzenia meczy.


No, to wymyśliłem na razie tyle, nic więcej ;w; trochę to skomplikowane i tak dalej, ale w najbliższym czasie postaram się o napisanie przykładowej rozrywki, gdyby ktoś chciał.
Jednocześnie, gdy ktoś ma jakąś inną propozycję dotyczącą tego u góry, bądź nie podoba mu się uwzględnienie słabych i mocnych stron, po prostu piszcie. Nie gryzę, ani nie połykam w całości.
Kise Ryōta
Kise Ryōta
Moderator

Wiek : 25
Liczba postów : 17293

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach