Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

System rozgrywania meczów wg Akari

3 posters

Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Akari Iwakura Nie Sie 12, 2012 6:06 pm

Siemanko Skarbeńki! Ostatnio na Chatboxie poruszałyśmy z Eve i Kuroko istotne kwestie, dotyczące meczów. W weekend ciocia Akari nie próżnowała i rozmyślała nad tym, jak można je przeprowadzać, ponieważ zapewne już niebawem będą rozgrywane na naszym forum. Userów mamy coraz więcej, więc żeby ich zachęcić (i przede wszystkim utrzymać), trzeba wprowadzić jakąś koncepcję rozgrywki. Mój pomysł nie jest jakimś odkryciem Ameryki, ale wydaje mi się, że odpowiednio stosowany powinien spełnić swoją rolę. Żeby Wam nie pokomplikować w główkach, postaram się przedstawić swoją ideę jak najbardziej klarownie. A więc:

1. Koncepcja obraca się głównie wokół kostki do gry- typowej kostki z 1-6 oczkami, której używamy chociażby do gry w Chińczyka.

2. Potrzebujemy dwóch Mistrzów Gry, którzy będą sędziami. Jeden sędzia będzie zajmował się kwestią kostki, drugi będzie pilnował wyniku, czasu, zmianami zawodników oraz ilością fauli.

3. Zajmijmy się rolą pierwszego sędziego. Otóż kostka do gry będzie decydowała nie tylko o udanej akcji, ale również będzie pośrednio kierowała rodzajem przeprowadzanej akcji oraz po części wyborem zawodnika, który będzie daną akcję przeprowadzał.

4. Kostka rozpoczyna swoją pracę już w momencie przechwytu piłki w pierwszej akcji. Drużyny wyznaczają zawodników, którzy staną naprzeciw siebie do rozpoczęcia gry. Ci wybierają jeden z dwóch zestawów oczek kostki. Mają do wyboru "1-3" oraz "4-6". Tak więc sędzia rzuca kostką po raz pierwszy. Jeżeli wypadnie liczba z zakresu "4-6", np. 5, wtedy piłkę wygrywa osoba, która wybrała ten zestaw. Jest to coś w rodzaju "orzeł-reszka" tylko z kostką w roli głównej.

5. Teraz zaczyna się nieco bardziej skomplikowana kwestia. Jak się domyślacie, pełna samowolka na parkiecie spowodowałaby totalny chaos. Praktycznie wszyscy chcieliby trafiać do kosza, ktoś przeprowadzałby akcję, podczas gdy ktoś inny uznawałby każdy swój blok za skuteczny. Aby tego uniknąć, postanowiłam, że kostka będzie również spełniała rolę przeprowadzanych akcji. Dana liczba oczek decydowałaby o kierunku i rezultacie akcji, zaś użytkownicy mieliby swobodę w efektownym opisie akcji oraz strategii gry. Aby to zobrazować, oto moja propozycja rozgrywki:

Sędzia rzuca kostką. Jeżeli wypadnie:

-6- następuje w pełni udana akcja za 3 punkty, po udanej akcji sędzia typuje kto z przeciwnej drużyny wznowi grę
-5- następuje w pełni udana akcja za 2 punkty, po udanej akcji sędzia typuje kto z przeciwnej drużyny wznowi grę
-4- użytkownik wykonuje efektywne podanie do dowolnego, wybranego przez siebie gracza ze swej drużyny i na niego przechodzi kolejny rzut kostki
-3- faul, dochodzi do 2 rzutów z wolnego dla przeciwnika, rzuca zawodnik, który został sfaulowany, zatem osoba, która fauluje, musi ją sama wyznaczyć
-2- przejęcie piłki przez przeciwnika poprzez przechwyt, blok, zgubienie piłki, lub cokolwiek wymyślicie, tutaj musicie po prostu opisać akcję z dowolnym zawodnikiem z drużyny przeciwnej, któremu udaje się ruch przeciwko Wam, piszecie tylko i wyłącznie o przejęciu piłki, nie o rezultacie jego działania, gdyż o tym zadecyduje kostka
-1- rzut do kosza jest nietrafiony lub piłka wpada w aut, w tym przypadku sędzia decyduje o tym, kto będzie miał w posiadaniu piłkę, Wy piszecie tylko o tym, że tracicie piłkę


6. Dla ułatwienia rozgrywki, pragnę oznaczyć "liczbą oczek na kostce" nie tylko akcje, ale również samych zawodników, aby nie było problemu z kontynuacją gry, np. po zdobyciu punktu. Rzucanie kostką dla wybrania kolejnego zawodnika będzie konieczne w przypadku:
-zdobycia punktów przez drużynę (akcje z 6 i 5 oczkami)
-autu oraz nietrafionego kosza (akcja z 1 oczkiem)

Przykładowe oznaczenia dla zawodników drużyny Seirin:
1- Tetsuya 2- Kagami 3- Hyuga, itp.

Kiedy przeciwnik, np. taki Kise Very Happy ukończy swoją akcję poprzez chociażby wpierdzielenie piłki w aut, wtedy sędzia dwukrotnie rzuci kostką. Załóżmy, że wypadnie 2 i 6. Pierwsza cyfra sugeruje wybór zawodnika drużyny przeciwnej, czyli w tym wypadku Kagamiego, zaś 6 to rodzaj wykonywanej akcji, czyli tutaj efektywna 3-punktowa Smile

7. Znacie mniej więcej rolę Mistrza Gry- sędziego. Teraz co nieco o samowolce użytkowników. Tak naprawdę macie dużo pola do popisu, wystarczy trochę pomysłowości i współpracy na Chatboxie czy Prywatnej Wiadomości. Otóż 6 i 5 oczek w akcji może, ale NIE MUSI oznaczać, że sam jeden użytkownik ma przeprowadzić daną akcję. Tutaj liczy się tylko rezultat. Jeżeli Kuroko wypadnie 5 (a wiemy, że to przeciętny punktujący), wtedy pisze w poście o wspaniałym dryblingu i podaniu do Kagamiego, który zdobywa punkty za niego- dlatego ta kwestia jest ważna w strategii słabych i mocnych stron, które podajemy przy rejestracji. Co z tego, że Kuroko przysługują punkty, skoro można wykonać efektowną, zbiorową akcję?

Samowolka przysługuje również w podaniach (wypadnięcie 4 oczek), np. Kuroko wypada 4, podaje do Hyugi i wtedy sędzia rzuca kostką dla tego drugiego. Załóżmy że ponownie wypadnie 4, wtedy Hyuga poda Kagamiemu albo nawet jak sam zeche- ponownie do Kuroko. Liczę, że będziecie czynnie pilnować postów poprzedników, jednak dla ułatwienia sędzia niech udostępnia posta typu "Akcja przechodzi na Kagamiego".

W przypadku faulu (czyli 3 oczek) faulowany, wybrany przez faulującego, wykonuje 2 rzuty wolne. Oczywiście dla zachowania realizmu nie muszą być one trafione, a o to postara się już Mistrz Gry, rzucając kostką jak w przypadku rozpoczęcia meczu, zestaw "4-6"- piłka trafia, zestaw "1-3" piłka nie trafia. Jednak zauważyłam, że wielu graczy ma uwzględnioną w karcie celność jako zaletę lub wadę, zatem prawdopodobnie "dobrzy strzelcy" zwiększą pułap korzystnego rzutu z "4-6" do "3-6".

W przypadku wyrzucenia 2 oczek, wprawdzie tracicie szansę na korzystną akcję, jednak sami możecie wybrać, kto zabierze Wam piłkę. Też pewne urozmaicenie, a co? Very Happy

8. Co do roli drugiego sędziego. Przede wszystkim po każdych zdobytych punktach musi tworzyć posta "tablicę wyników", w którym zawrze aktualny wynik i czas gry. Jak wiecie, mamy cztery 10-minutowe kwarty. Załóżmy że przeciętna akcja drużyny trwa do 20 sekund (regulaminowo nie może przekraczać bodajże 24s, ale nie przesadzajmy z tą precyzją), zatem na podstawie własnych obserwacji i przypuszczeń co do ilości akcji, drugi sędzia powinien ustalać ile w rzeczywistości mogłyby trwać i taki wynik publikować. Drugi sędzia będzie również pilnował zmian zawodników. Myślę, że dla zachowania realizmu drugi sędzia może od czasu do czasu "rzucić" jakąś kontuzję dla losowego gracza (zwłaszcza dla tych ze słabą wytrzymałością, to będzie wyrównanie "krzywd" za celność dobrych punktujących)

9. Żeby nie być gołosłowną, utworzę oddzielny temat z przykładowym rozgrywaniem meczu. Być może ułatwi Wam zrozumienie mojej przydługiej gadaniny.

10. To by było na tyle. Niczego nie kopiowałam, wszystko wymyśliłam sama, więc nakładam prawa autorskie, tylko na potrzeby tego forum! Proszę o uwagi, ewentualne propozycje i poprawki. Buziaki!


Ostatnio zmieniony przez Akari Iwakura dnia Nie Sie 26, 2012 10:34 am, w całości zmieniany 2 razy
Akari Iwakura
Akari Iwakura

Liczba postów : 607
Skąd : Trollownia :o

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Lea Sanzo Nie Sie 12, 2012 6:57 pm

Pomysł jest dobry i dopracowany, tylko czy nie lepiej byłoby, gdyby w rzutach wolnych zamienić "miejscami" zestawy? Od samego początku zestaw "4-6" był tym "dobrym", a ty nagle po wyrzuceniu np. 5 oczek piłka nie trafia... Ale to tylko sugestia.
Lea Sanzo
Lea Sanzo
Admin

Wiek : 27
Liczba postów : 2905
Skąd : Planeta Niekończącej się Iluzji

http://leasanzo.tumblr.com

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Akari Iwakura Nie Sie 12, 2012 7:01 pm

Faktycznie, będzie lepiej się kojarzył. Zaraz poprawię, dzięki.
Akari Iwakura
Akari Iwakura

Liczba postów : 607
Skąd : Trollownia :o

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by - Pon Sie 13, 2012 11:10 am

Kobieto... JESTEŚ GENIALNA!
Nie mam pojęcia jak Ci za to dziękować... Odwaliłaś za mnie kawał niezłej roboty.
Ugh, nie wiem co ja bym zrobił bez takich ludzi jak ty.
Pomysł jest bardzo dobry i jestem pewien, że zosanie wykorzystany~
Jeszcze raz; bardzo dziękuję <3
avatar
-

Liczba postów : 675

https://kuroko-no-basuke.forumpl.net

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Go?? Pon Sie 13, 2012 1:52 pm

Zostałem podany jako przykład! Kurna, jestem sławny XD
Ale ogólnie, pomysł wręcz geniaaalny Very Happy
avatar
Go??
Gość


Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Akari Iwakura Pon Sie 13, 2012 5:28 pm

Ach, dziękuję za jakże budujące słowa cheers Miałam wenę i trochę wolnego czasu u babci, więc przelałam ten pomysł na materiał Very Happy Odniosę się jeszcze tylko do 3 dosyć istotnych kwestii.

1. Przydałoby się utworzenie rangi "Sędzia". Mam ochotę założyć postać, która będzie sobie prowadziła normalne życie, ale zamiast grać z użytkownikami, będzie zawodowo sędziowała. Miło by było, żeby w przyszłości 2 czy 3 osoby też dorobiły kogoś do tej rangi, żeby był ktoś dostępny w razie konieczności.

2. Myślę, że przydałoby się również utworzenie widocznych pól w profilu "Mocne strony" i "Słabe strony". Ułatwi to sędziemu robotę chociażby przy analizowaniu celności i wytrzymałości graczy, o innych cechach typu jakość podań jeszcze nie myślałam, wymyśli się coś przy czasie.

3. No i ostatnia, w sumie najważniejsza kwestia. Jak już wcześniej na Chatboxie wspominałam, jest coś takiego jak wirtualna kostka, tzw. dice roller for rpg. Niestety, mimo szukania w guglach, nie mam pojęcia jak coś takiego wprowadzić w użytek, zatem musicie sami zdecydować, czy chcecie bawić się z htmlem i wprowadzaniem tej kostki jako polecenia tutaj, czy mi zaufacie i pozwolicie na rzucanie kostki bez dowodu. Trochę już siedzę na pbfach, więc średnio mi się widzi oszukiwanie Was, ale wiem, że każdy ma inne poczucie dumy, więc już od Was zależy czy pozwolicie mi na swobodę w rzucaniu kostką Smile
Akari Iwakura
Akari Iwakura

Liczba postów : 607
Skąd : Trollownia :o

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by - Pon Sie 13, 2012 6:58 pm

W pełni zgadzam się z punktem pierwszym~. Muszę coś takiego zrobić >w<" I z drugim też. A co do trzeciego... Nie będę kombinować z htlm, bo ni umim ;-; jestem nieporadnym adminem. Cóż, w końcu to forum całkowicie powstało na spontanie |D
Więc... Mam rozumieć, że chciałabyś zostać sędzią...? o3o
avatar
-

Liczba postów : 675

https://kuroko-no-basuke.forumpl.net

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Akari Iwakura Pon Sie 13, 2012 7:17 pm

No pewnie, sędziowanie mam we krwi What a Face A tak na poważnie, raczej nic nie stoi na przeszkodzie, żebym stworzyła postać do sędziowania. Po prostu nie będę zajmowała się własnymi meczami Very Happy

Dobry spontan nie jest zły Wink Fajna reklama i stopniowo nagromadzi się do ludzi do drużyn. Dobrze by było, żebyś np. wymieniała się bannerami z innymi czynnymi forami.
Akari Iwakura
Akari Iwakura

Liczba postów : 607
Skąd : Trollownia :o

Powrót do góry Go down

System rozgrywania meczów wg Akari Empty Re: System rozgrywania meczów wg Akari

Pisanie by Sponsored content


Sponsored content


Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach